2011. február 7., hétfő

Látogatás az Északi Sarkkörre II.

Ebben a posztban igyekszem mostmár tényleg a sarkkörről írni.
A csütörtöki jégúszást sikerült viszonylag gyorsan kihevernünk, egy forró zuhany Gábornak és 20 perc a szaunában nekem elég volt, hogy felengedjünk. Az isteni vacsorától és a hozzá elfogyasztott egy üveg bortól pedig a kedvünk fagyossága is elszállt.

2011.01.14, péntek
Ezen a napon korábban végeztem a munkával, így mire a fiúk körülnéztek a környéken és átestek a kötelező bevásárlásokon, már ott is voltam a szállodában. Gyorsan nekiindultunk a 250 km-es Oulu-Rovaniemi útnak, láttunk rénszarvasokat, a táj pedig valószínűtlenül fehér volt...

Amennyire elégedettek voltunk/vagyunk az oului Scandic-kel, annyira lehangoló volt látni, hogy a Scandic Rovaniemi a turistákra van berendezkedve. Végülis két éjszakát ki lehet bírni hideg szobában, rohadásnak indult fürdővel és olyan ágyneműben, ami éjszaka minden mozdulatunkra diszkófénnyel tölti meg a szobát, úgy feltöltődik...
Este 11 körül gondoltunk egy nagyot és elindultunk sarki fény vadászatra, Ez a küldetésünk ugyan sikertelen volt, mégsem voltunk elégedetlenek: meglestük Santa Claus Village-et éjszaka; a zene ugyanúgy szólt, ahogy napközben szokott, viszont nem volt tömeg és az egész hely a miénk volt. Eszméletlen szép, tényleg mesébe illő a hely, a világítás, a zene és a hó így együtt, és hogy még giccsesebbé váljon a történet, pár perccel a megérkezésünk után nagy pelyhekben hullani kezdett a hó.
Bohóckodtunk egy sort, Balázs a jégcsúszdán ökörködött, én nem tudtam betelni a látvánnyal, így fényképeztem ész nélkül. Rengeteg kép készült a sarkkörön...
...és a hőmérsékletet is megörökítettük, akkor még nem sejtve a másnapi rekord hideget:
A Santa Parkba is ellátogattunk, de - mivel az egy földalatti "barlang" - ott nem sok látnivaló volt. Azért szép volt az is kivilágítva...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése